2013. április 2., kedd

A helyesírás reformja. Ebben a cikkben szerepel néhány olyan változás, ami nemsokára életbe lép a magyar helyesírásban. A cikk elolvasása után írja meg néhányról a véleményét!

Szerintem ez a cikk egy április elsejei viccben is remekül megállná a helyét.
Ezek a változtatások 100 százalékig feleslegesnek tűnnek (legalábbis számomra biztosan).

Először nézzünk a kis- és nagybetű módosítások közül néhányat.

  • Betűrendbe sorolás: Az még szerintem teljesen érthető, hogy a betűről betűre ugyanolyan szavakat megkülönböztessük, (bár a cikk szerzőjével egyetértve az én sem tudom, hogy ez miért a helyesírási szabályzatban szerepel..) de hogy miért a kisbetű kerüljön előre az számomra teljesen érthetetlen. Sokkal logikusabb lett volna a nagybetűs szót elsőnek venni.
  • Nemesi előnevek: A magyar nemesi előnevek új, különböző helyesírása még érthető, (bár úgy vélem, szintén felesleges) de a külföldi nemesi nevek új szabályozása egyszerűen érthetetlen. Nem értem, hogy miért kellene nekem azt tudnom, hogy egy például svájci névben a "von" (vagy Von?!) egy nemesi előnévnek számít, ahhoz, hogy helyesen tudjak írni. Szerintem a legjobb megoldás az lett volna ha nem foglalkoznak ezzel a szabállyal, mert azon kívül, hogy léggé bonyolult megérteni, a sok évtizeden át tartó nagybetűs nemesi előnév leírása után meglehetősen természetellenesnek tűnik a kisbetűs megjelölés. 

A kötőjellel kapcsolatos módosítások közül nem térnék ki külön egyre sem, úgy gondolom elég egyszer elolvasni utána már nem feltétlenül akar írni is róla az ember..
Még amit kiemelnék, hogy a megkülönböztetés a kis és nagy kötőjel között eléggé érdekes..

Számomra ezek a módosítások teljesen feleslegesnek tűnnek, csak arra jók, hogy megnehezítsék az ember dolgát, tovább bonyolítva az eddig sem egyszerű helyesírásunkat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése