2013. január 6., vasárnap

1. "Míg én élek, nem lesz rajtunk nő az úr!" -

1. "Míg én élek, nem lesz rajtunk nő az úr!" -
( Fontos-e, hogy nő vagy férfi az, aki uralkodik egy közösség fölött, irányít egy családot, aki domináns egy párkapcsolatban... ? Az eredeti szövegösszefüggésből kiragadva, kicsit attól elkanyarodva is lehet a témán gondolkodni.)


Manapság egyre inkább  kérdés, hogy egy családban a nő vagy a férfi tölti-e be a vezető szerepét.  Régen ez a kérdés egy teljesen egyértelmű, meggondolást nem érdemlő "Férfi" választ kapott, hiszen a férfi kereste meg a pénzt, amiből megélt a család, a nő pedig "csak" otthon főzött, mosott, gyereket nevelt. Az Antigoné írásának idején  is egyértelműen ez  volt a helyzet. A férfiaké volt a döntésjog mindenben, mert ők voltak a harcosok akik meg tudták védeni a városukat a nők pedig nem voltak képesek erre. Mostanában azonban egyre nőnek a nők jogai az élet minden területén. Az 1980-as évek végétől az egész világon van a nőknek szavazati joga.  Vannak olyan gazdaságilag is erős országok ahol a miniszterelnök szerepét nő tölti be(például:Dánia).
Ahogy a politikában úgy egy családon belül is egyre fontosabb a nő véleménye.  A nők (véleményem szerint) függetlenségi vágyuk miatt egyre inkább hajlanak a munkavállalás felé ezzel erősítve véleményük erősségét egy családon belül. Ha a nő is dolgozik a férfi nem mondhatja azt, hogy:"Én keresem a pénzt, én döntöm el mire költjük". Szerintem ez egy jó változás, mert szerintem két embernél egy közös döntés valószínűleg jobb, mint egy ember saját döntése, ami több embert befolyásol. Attól pedig, hogy egy nő például kevésbé képes fizikai munkára attól még  ntései lehetnek ugyanolyan jók mint egy férfié. Szerintem a női és férfi tulajdonságok tökéletesen  egészítik ki egymást egy döntés meghozatalában.  A nő és a férfi szerepe szerintem nagyjából kiegyenlítődött az elmúlt 20 év  alatt és feltehetőleg a nők hatalma még növekedni fog a jövőben is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése